حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 5 ذو القعدة 1445 Sunday, 12 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 78 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 4 تعداد دیدگاهها : 0×

اطلاعیه ها

اهـــم فعــالیتـهای شــورای شـهر در پــایــان سـال ۱۴۰۲

11 آوریل 2024 - 22:40 28 بازدید نویسنده : شورای شهر ایلخچی منبع : شورا و شهرداری ایلخچی

بنـام خــدا

اهـــم فعــالیتـهای شــورای شـهر ایـلخچی در پــایــان سـال ۱۴۰۲

همـراه شدن بهار طبیعت و تقارن آن با بهـار قـرآن را خدمت همه همشهریان عزیز تبـریک و تهنیت عرض می نماییم.

سال ۱۴۰۲ را در حالی پشت سر گذاشتیم که علیرغم محدودیت های موجود شورای شهر تلاش کرد تا در حد توان پیگیر مطالبات شهروندان در حوزه های مختلف با همراهی مجموعه شهرداری ، مسئولین شهری ، شهرستانی و استانی باشیم .

لازم به ذکر است با وجود اینکه  در پیگیرهای انجام شده جهت حل مشکلات در حوزه های مختلف اعلام تاریخ و یا بازه زمانی اجرا از قول مقامات همان حوزه به شورای شهر بوده اما درعمل با  تـاخیراتی مواجه می شود که در این راستا بنوبه خود پوزش می طلبیم .

با وجود اینکه بیشتر پیگیریها و نتایج آن در طول سال ۱۴۰۲ به طرق مختلف ( پایگاههای خبـری شـهر ، سـایت شـورا و …)  و بصورت موردی به اطلاع اهالی محترم رسیده ( فارغ از عملکرد شهرداری که بصورت مجزا منتشر خواهد شد ) اما اهم پیگیری مشکلات سایر حوزه ها بصورت خلاصه بشرح ذیل میباشد .

–  در سال ۱۴۰۲ همانند سنوات قبل تلاشهای زیادی با محوریت بهبود وضعیت ترافیکی با همراهی مسئولین و نمایندگان محترم مجلس صورت گرفت ، همانطور که قبلا نیز گزارش شده یکی از نتایج آن بعد از دیـدارها و مکاتبات فراوان با مسئولین شهرستانی ، استانی و کشوری فعال سازی مجدد عملیات اجرائی پروژه کنارگذر جنوبی بعد از توقف حدود ۶ ساله بود که در حال حاضر پیمانکار این پروژه در حال اجرای ادامه پروژه کنارگذر جنوبی میباشد . امید هست با پیگیری جدی که مقامات محلی و استانی از اجرای این پروژه ملی دارند شاهد به سر انجام رسیدن آن باشیم .

موضوع آسفالت خیابان امام نیز یکی از نیازها و مطالبات شهروندان بود. با توجه به اینکه اجرای آسفالت آن بلحاظ وسعت و هزینه مورد نیاز از توان شهرداری خارج بود. از طـرفی استفاده از آن مختص اهالی ایلخچی نبوده بلکه مسیر فوق مورد استفاده وسائط نقلیه عبوری کلیه استانها و شهرستانهای غربی میباشد لذا با پیگیریهای متعدی که توسط شورای شهر و شهرداری بهمراه نمایندگان محترم مجلس انجام شد و از طـرف آقـای دکتــر فــرهنـگی با تخصیص پنـج میـلیارد تـومـان از اعتبارات در اختیار نمایندگان به اداره راهداری و تقبل مابقی هزینه ها از طرف اداره راهداری ، آسفالت بخش اعظمی از ضلع جنوبی که سالهاست نیاز به ترمیم داشت انجام شد و مابقی آن نیز بنا به قول مسئولین این حوزه در فصل کاری سال جاری اجرا خواهد شد .

در راستای بهبود و ساماندهی ترافیک شهر چراغ راهنمایی چهارراه  شهرداری نیز یکی از نیاز ها و مطالبات بود که با پیگیرهای انجام شده و تصویب شورای ترافیک راه اندازی گردید . علیرغم اینکه بلحاظ حجم بالای ترافیک در این مسیر در مواقعی اختلالاتی بوجود میاید در کل به ساماندهی این میدان کمک کرده و رضایت عمومی شهروندان را در بحث عبور از میدان فراهم آورده است .

از دیگر نیازهای حوزه ترافیک شهرمان بخصوص در این میدان حضور مستمر پلیس راهور هست . با توجه به پیگیریهای انجام شده در شهرستان و استان و عدم حصول نتیجه در این حوزه بلحاظ عدم وجود چارت سازمانی راهور در بخش ایلخچی ، شورای شهر با مراجعه به تهران و دیدار با جانشین پلیس راهور فراجا و اخذ دستور تقویت پلیس راهور ایلخچی و دیدار با رئیس پلیس راهور استان ، نیروی کادر را از یک نفر به دو نفر (کارشناس تصادفات) افزایش دادند که نیاز شهر به نیروی بیشتر و حضور همزمان نیروی وظیفه هست و دستور مسئولین هنوز بصورت کامل اجرائی نشده و لذا پیگیریها ادامه خواهد داشت .

–  در حــوزه ورزش و جـــوانان با توجه به وجود استعدادهای فراوان در رشته های مختلف ورزشی در شهرمان و ضرورت توجه به استعداهای ورزشی  که نتیجه آن ارتقاع سلامت جامعه خواهد بود خود را موظف به حمایت از ورزشکاران می دانیم در این راستا اعضاء شورا سال قبل نیزعلاوه بر مشارکت دراکثـر مراسمات و برنامه های هیئتهای ورزشی ، در حد توان با تخصیص کمکهای مالی به تیم ها وهیئتهای ورزشی از آنها پشتیبانی نموده است . یکی از معضلات بزرگ شـهرمان در این حوزه متروکه شدن زمین چمــن فــوتبال بود که از ابتدای دوره ششم شورا پیگیرهای متعددی را با کمک مسئولین محترم بخش ، شهرستان ، استان و نمایندگان محترم مجلس انجام دادیم تا اینکه در سفر دور اول ریاست جمهور محترم اعتبار اجرای چمن مصنوعی به تصویب رسید و در سال ۱۴۰۲ مرحله اول که شامل زیر سازی و فنـس کشی بود به پیمانکار واگذاری و عملیات اجرائی آن به اتمام رسید و برابر پیگیریهای انجام شده مرحله دوم تخصیص اعتبار مقرر بود از اسفند ماه سال قبل آغاز که با تخصیص آن اجرای چمن مصنوعی به پیمانکار واگذار خواهد شد لذا پیگیریها در این خصوص نیز از بالاترین مقامات استانی در این حوزه ادامه دارد تا انشاا.. در سال جاری به همت همه مسئولین شاهد اتمام این پروژه باشیم .

–  در بخش بهداشـت و درمـان فارغ از اقدامات انجام یافته قبلی در سال ۱۴۰۲عمدتا پیگیریها معطوف به ارتقاع و ارائه طیف بیشتری از خدمات مورد نیاز شهروندان در این حوزه بود. لذا نتیجه این بوده  که در جلسه بخشداری که با حضور آقای دکتـر نقی پـور رئیس محترم دانشگاه علوم پزشکی استان اواخر سال قبل تشکیل شد کلیه مطالبات و نیازهای بخش ایلخچی باتوجه به موقعیت جغرافیایی آن مطرح گردید ، طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی با توجه به اینکه چارت سازمانی هر بخش از جمله ایلخچی برای بهداشت و درمان از وزارتخانه ابلاغ میشود و چارت ابلاغی بخش ایلخچی نیز تکمیل شده لذا جهت توسعه خدمات و پرسنل نیاز به اصلاح چارت میباشد در این راستا چند شهر در استان از جمله ایلخچی با توجه به موقعیت و جمعیت نیـاز به اصلاح دارند که از تهران درخواست گردیده و به محض دریافت پاسخ اقدام خواهد شد لذا شورای شهر نیز باتوجه به نیاز اهالی در سال جاری نیز بجد پیگیر موضوع اصلاح چارت خواهد بود.
همچنین در بازدید حضوری از مرکز بهداشت و درمان شماره ۲ دستور اجرایی نمودن دو نیاز درخواست شده قبلی برای مرکز فوق شامل احــداث دیــوار، اصلاح محوطه و استقـرار داروخـانـه و تزریقـات جهت جلو گیری از مراجعه مجدد شهروندان به مرکز بهداشت و درمان شماره یک را صادر کردند که برابر پیگیریهای انجام شده داروخانه و تزریقات در مرکز بهداشت ۲ مستقر گردیده و احداث دیوار مرکز فوق نیز آغاز شده است .

 

در خصوص حل مشکل پــلاک ۲۹ ( که از سال ۷۳ شروع شده ) پیگیریهای متعددی با همراهی شهردار ، بخشدار و مسئولین شهرستان و استان صورت گرفته همانطور که در گزارش اختصاصی این موضوع اعلام شده بود نتیجه پیگیرها صدور ابلاغ از طرف شورای حل اختلاف استانـداری مبنی بر انتقال سند ۱۸۹ هکتار بنحو اهالی و شهـرداری بود با توجه به اینکه متاسفانه اداره منـابـع طبیعـی در بازه زمانی در نظر گرفته شده اقدام موثری انجام نداد لذا با پیگیرهای انجام شده اواخر اسفند ماه مجددا نامه ای از طرف مـدیـر کـل محترم دفتر مدیریت عملکرد ، بازرسی ، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری به منابع طبیعی استان با مهلت زمانی کوتاه تر ارسال گردید که تا تهیه این گزارش اقدامی از طرف منـابـع طبیعـی صورت نگرفته که در این خصوص نیز منتظر و پیگیر اقدام بعدی مدیران محترم استانداری برابر بنـدهـای ابلاغی تصمیـم نـامـه در صورت عدم اقدام اداره مربوطه هستیم . 

 

از دیگر مطالبات همشهریان مشکل اخـذ کــدپستی و نبود دفــتر پلــیس بعلاوه ۱۰ هسـت

با توجه به اینکه متاسفانه سالهاست پست ایلخچی فاقد چارت سازمانی و امکانات مناسب هست لذا ارائه این خدمت نیز متوقف شده ، جهت حل این مشکل سال قبل جلسه ای با حضور ریاست اداره پست شهرستان تشکیل سپس در همین راستا مکاتباتی با اداره پست و فرمانداری انجام و فرماندار محترم طی نامه ای ضرورت ارائه این خدمت را در شهرایلخچی خواستار شدند که مدیرکل پست استان ارائه خدمات حضوری را برابر بخشنامه های ابلاغی فقط در مرکز شهرستان اعلام کردند . با این حال شورای شهر پیگیریها را ادامه داده و تلاش میشود خدمت ارائه کد پستی به همشهریان از طریق دفتر خدمات ارتباطی انجام گردد تا از تردد و تحمیل هزینه های غیر ضرور به اهالی محترم بخش جلو گیری شود .

در مورد پلیس + ۱۰ با توجه به اینکه ارائه مجوز این خدمت به افراد بومی و با شرایط خاص خود واگذار میشود ، لـذا تا کنون تعـدای از همشهریان در مقاطع مختلف بعنوان متقاضی درخواست خود را ارائه نمودند ولی منجر به نتیجه نشده ، در حال حاضر نیز یکی از همشهریان درخواست نموده که در شهرستان و استان طی مراحل شده و پرونده در تهران هست ، که شورای شهر جهت حل مشکل شهروندان با هماهنگی نمایندگان محترم مجلس پیگیر بوده  و در همین رابطه نامه ای اخذ و با توضیحات پیوستی مبنی بر ضروت ارائه این خدمت در شهر ایلخچی به فرماندهی محترم نیروی انتظامی کشور ارسال گردیده است .   

 

در بحث فاضلاب شهری با توجه به اینکه برابر اعلام مقامات استانی این حوزه احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری یکی از ضروریات اولیـه ادامـه پروژه فاضلاب شهری میباشد لذا جهت تکمیل زمین مورد نیاز قطعـاتی خریداری و به زمین خریداری شده قبلی الحاق گردید که برابر صورتجلسه مقرر شده جهت تحویل زمین مورد نیاز واحد حقوی آبفای استان و شهرداری ایلخچی با تنظیم تفاهم نامه  اقدام و جهت احداث تصفیه خانه از طرف استان با سرمایه گذار عقد قرارداد شود ، با این توضیح که شهرایلخچی بلحاظ موقعیت جغرافیایی امکان احداث تصفیه خانه مشترک با شهرهای همجوار را ندارد . همچنین با پیگیریهای انجام شده ، از طـرف آقـای دکتــر فــرهنـگی با تخصیص پنـج میـلیارد تـومـان از اعتبارات در اختیار نمایندگان به اداره آبفای مقرر گردیده اجرای خط انتقال در سال جاری عملیاتی گردد .

در خصــوص آب شــرب ، با توجه به اینکه از سالیان قبل درصــد بـالایی از تامین آن از طریق خط انتقال زرینه رود انجام میشود که این امر بنا به دلایل مختلف مشکلات متعددی را سالیان متمادی و بخصوص در فصل تابستان  بدنبال داشت لذا با پیگری شورا و مسئولین امر تصمیم بر این است تامین آب شرب در محل با حفر چاه پیگری تا تامین آب شـرب پـایـدار شهر تحقق یابد . با توجه به اینکه برخی از چاههای آب شرب فعلی به مرور زمان با کاهش آبدهی و افزایش شوری از چرخه مصرف خارج شده و یا میبایست خارج شوند و تا کنون جایگزینی برای آنها در نظر گرفته نشده بود . لذا پس از طی مراحل اداری و اخذ مجوزهای لازم حفاری یکی از چاهها سال قبل شروع و در حال حاضر حفاری به اتمام رسیده و در مرحله تست ها قرار دارد که انشاالله با اخذ نتیجه مطلوب حفاری چاه بعدی آغاز خواهد شد تا مشکل تامین آب شـرب پـایـدار شهــر برطرف گردد .

در پــایــان از اهـالی محتــرم ایلخچی  و کلیـه مسئولیـن محترم استـانی ، شهرستـانی و بخـش که شـورای شـهر و شـهرداری را در حل مشکلات شهروندان یاری نمودند تقـدیـر و تشـکر نموده و برای تمامی عزیزان سـلامتـی و مـوفقیـت آرزومنـدیـم.

 

شـورای اسـلامی شـهر ایـلخچـی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تمدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.