حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 78 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 4 تعداد دیدگاهها : 0×

اطلاعیه ها

پیگیری رفع مشکلات آب شـرب و فاضلاب شـهری با حضور دکتر فرهنگی و مدیر عامل آب و فاضلاب استان

24 آوریل 2023 - 21:23 183 بازدید نویسنده : شورای شهر ایلخچی منبع : شورا و شهرداری ایلخچی

حضور دکتر فرهنگی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و آقای مهندس خانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان در شهر ایلخچی

عصر روز یکشنبه مورخه ۱۴۰۲/۰۲/۰۳ دکتر فرهنگی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، آقای مهندس خانی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بهمراه مسئولین شهر ایلخچی در نماز جماعت مغرب و عشا‌‌ء در مسجد حضرت ولیعصر (عج) ایلخچی حضور یافتند. در این جلسه که بعد از نماز جماعت با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا اسماعیلی امام جماعت شهر ، شهردار ، اعضای شورا اسلامی،آقای رستمی رئیس آبفای شهر ایلخچی و جمعی از شهروندان محترم شرکت کننده در نماز جماعت برگزار شد، ابتدا دکتر فرهنگی در خصوص اعتبارات تخصیص یافته برای پروژه فاضلاب شهری و احداث تصفیه خانه ایلخچی از ردیف ملی مواردی را ایراد نمودند ایشان همچنین اظهار داشتند که برای تخصیص بودجه در خصوص این پروژه از وزارت نیرو پیگیریهای جدی را انجام خواهند داد. در ادامه آقای منافی شهردار ایلخچی در خصوص روند خریداری و تخصیص زمین تصفیه خانه توسط شهرداری مطالبی را حضور مدیر عامل شرح دادند . سپس آقای پرتوی رئیس شورای اسلامی شهر مسایل و مشکلات مربوط به آب و فاضلاب شهری را خدمت مسئولین محترم حاضر به شرح زیر اعلام نمود.

۱- نیاز مبرم شهر به آب شرب مناسب از طریق حفر چاه که از سال گذشته شورای شهر پیگیر بوده و درخواست خود را از طریق اداره آبفای شهر به شهرستان و استان (بعد از جانمایی محل چاهها و اعلام نظر کارشناسان استان) ارسال نموده است.

۲- ضرورت احداث شبکه فاضلاب شهری، مشکلات فاضلاب مساکن انبوه ساز و تصفیه خانه که شورا و شهرداری در این زمینه تلاشهای خود را در جهت خریداری و تحویل آن به اداره آب و فاضلاب به جد انجام داده و موضوع در حال نهایی شدن هست.

۳- نیاز به تقویت سیستم اداری و تفویض اختیارات بیشتر به اداره آبفای بخش به دلیل تعداد انشعابات شهری و تحت پوشش بودن ۲۰ روستای برخوردار و محروم که مشکلات مخصوص خود را دارند.

۴- اعتراض اهالی شهر از نبود نیروی کار اداره مزبور برای کنتور نویسی که به گفته بیشتر همشهریان کنتور خوانی در زمان موعد مقرر و منظم صورت نمیگیرد و ماهها طول میکشد تا کنتور محلشان قرائت شود و در این زمان نیز مبالغی شاید بیشتر یا کمتر از بابت آب بها برایشان ارسال میگردد. همچنین همشهریان حاضر در جلسه نیز مشکلاتی را در خصوص فاضلاب شهر مطرح نمودند. سپس آقای مهندس خانی نیز ضمن بیان این مطلب که پروژه فاضلاب شهری ایلخچی بعد از دو شهرستان در استان، اولین شهری است که در برنامه اجرائی استان قرار دارد، توضیحاتی نیز در مورد مطالبات و اعتراض همشهریان و درخواست‌های شورای شهر مطالبی را بشرح ذیل ایراد فرمودند .

۱- عملیاتی کردن حفر یک حلقه چاه آب شرب برای سال جاری

۲- شروع عملیات احداث تصفیه خانه بطور جد در اولین فرصت بعد از تکمیل و تحویل مقدار زمین مورد نیاز توسط شهرداری و شورا .

۳- تلاش برای جذب اعتبارات تخصیص یافته برای راه اندازی شبکه فاضلاب شهری از محل بودجه ملی از طریق نمایندگان مجلس و پیگیریهای استانی با وزارت نیرو

۴- قول مساعد برای بکار گیری نیروی کار از افراد بومی در خصوص رفع مشکل کنتور نویسی 

امید است با همت همشهریان معزز و پیگیریهای اعضای شورای اسلامی شهر و تلاشهای رییس محترم آبفای بخش، آقای رستمی تمامی موارد و مطالبات به حق همشهریان برآورده شود تا بتوانیم دوباره قدمی موثر در راه آبادانی شهرمان برداشته باشیم. و من الله توفیق

شورای اسلامی شهر ایلخچی

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تمدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.