حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 20 شوال 1445 Sunday, 28 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 78 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 4 تعداد دیدگاهها : 0×

اطلاعیه ها

گـزارش عملکرد شـورای شـهر در پایان سـال ۱۴۰۱

19 آوریل 2023 - 17:07 153 بازدید نویسنده : شورای شهر ایلخچی منبع : شورا و شهرداری ایلخچی

بنام ایزد منان

اهــم فعـالیتهای شورای شهر ایلخچی در پایان سال ۱۴۰۱ در یـــک نـــگاه

همراه شدن بهار طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن را خدمت همه همشهریان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نماییم.

عزیزان درسالی که گذشت با وجود کمبودها و مشکلات اقتصادی، با تلاش شبانه روزی در شورای شهر و مجموعه شهرداری همراه با مسئولین شهری و شهرستانی تمامی تلاش خود را به کار بسته بودیم تا در حد امکان و توان از کمبودها و مشکلات شهرمان کاسته شده و بتوانیم گامی در جهت تکمیل و مانع زدایی از طرح ها و پروژه ها در حوزه های مختلف برداریم که اهم آنها بشرح ذیل میباشد .

–  در سال ۱۴۰۱ تلاشهای زیادی با محوریت بهبود وضعیت ترافیکی (که امروزه به معضل بزرگ و آزار دهنده برای شهروندان و رهگذران شهر ایلخچی تبدیل شده) با همراهی مسئولین و نمایندگان محترم مجلس صورت گرفت ، یکی از نتایج آن بعد از دیدارها و مکاتبات فراوان با مسئولین شهرستانی ، استانی و کشوری فعال سازی عملیات اجرائی مجدد پروژه کنارگذر جنوبی بعد توقف چندین ساله با اخذ اعتبار در سفر ریاست جمهور محترم بود که در حال حاضر پیمانکار این پروژه با بکارگیری تمام تجهیزات خود در حال اجرای ادامه پروژه احداث کنارگذر جنوبی میباشد.

افتتاح و ساماندهی تاکسی بین شهری . تعریض ، بهسازی و باز گشایی معابر شهری آسفالت ریزی معابر و شریانهای اصلی پر تردد و فرعی در تداوم طرح نهضت آسفالت ریزی شهر ایلخچی ، بازگشایی و زیر سازی اولیه انتهای خیابان شهــید مطـــهری و خیــابـان مـــیرنبی.

عقد قرارد داد با پیمانکار ترافیکی و مبلمان شهری جهت ارائه طرح احداث میادین ورودی و خروجی و اصلاح میادین داخل شهر جهت کاهش معضل ترافیک در شهر و ارتقای سطح کمی و کیفی معابر.

–  در بخش بهداشت و درمان نیز همین روند پیگیرها و مکاتبات ادامه داشت و همکاریها و حمایتهایی از بخش خصوصی صورت گرفت تا بخشی از مشکلات شهر در این حوزه مرتفع گردد . از جمله افتتاح مرکز ندای سلامت ، مرکز رشد و نمو (سونوگرافی) که خواسته چندین ساله اهالی بود . انتقال قسمت درمان بستر بهداری به ساختمان جدیدالاحداث و بهبود ارائه خدمات نسبت به قبل در محیط مناسب . علیرغم اینکه بهداشت و درمان از نظر چارت سازمانی از هم جدا بوده و ساختمان فوق نیز برای بهداشت در نظر گرفته شده بود انتقال قسمت بستر درمان مراحل خاص خود را داشت که با حمایت و همدلی مسئولین شهرستان و استان این امر صورت گرفت .

پیگری احداث دیوار، اصلاح محوطه و ایجاد درب  ورودی از طرف خیابان اصلی به مرکز بهداشت شماره دو که انشاالله برابر اعلام و قول مساعد مسئولین ذیربط  به نتیجه نهایی خواهد رسید.

–  در خصوص فضای سبز و بهسازی پارکهای شهر بالاخص پارک ملت ، مجوز هزینه کرد در راستای بهسازی و مرمت پارک، اصلاح  ورودیها، نصب تابلوی مناسب، رنگ آمیزی جداول و تجهیز آن با وسایل بازی کودکان و نوسازی سرویسهای بهداشتی و تعبیه آب‌خوری‌های مطلوب در محوطه، توسط شورای شهر تصویب گردید که عملیات اجرایی آن آغاز و انشاالله طبق زمان بندی سال ۱۴۰۲ موارد عنوان شده اجراء خواهد شد. در خصوص پارک نهج‌البلاغه نیز چندین جلسه با پیمانکار طرف قرارداد برگزار و مقرر گردیده است با همکاری کارشناسان فنی شهرداری در جهت رفع مشکلات مربوط به استخر و ساختمان نیمه کاره آن برای امسال به مرحله اجرایی درآید. افزایش مقدار قابل توجه به فضای گلخانه پرورش گل و گیاه که باعث شده بخش قابل توجهی از هزینه های خرید سالانه کاهش یابد.

–  در حــوزه ورزش و جـــوانان با توجه به وجود استعدادهای فراوان در رشته های مختلف ورزشی در شهرمان و ضرورت توجه به استعداهای ورزشی  که نتیجه آن ارتقاع سلامت جامعه خواهد بود خود را موظف به حمایت از ورزشکاران می دانیم ، یکی از معضلات بزرگ شهرمان در این حوزه متروکه شدن زمین چمن فوتبال هست که از ابتدای دوره ششم شورا پیگیرهای متعددی را با کمک مسئولین محترم بخش ، شهرستان ، استان و نمایندگان محترم مجلس انجام دادیم تا اینکه در سفر ریاست جمهور محترم اعتبار اجرای چمن مصنوعی به تصویب رسید که انشاالله در سال ۱۴۰۲ با تخصیص آن عملیات اجرائی شروع خواهد شد ، اعضاء شورا در این مدت علاوه بر مشارکت دراکثر مراسمات و برنامه های هیئتهای ورزشی ، در حد توان با تخصیص کمکهای مالی به تیم ها وهیئتهای ورزشی از آنها پشتیبانی نموده است .

–  در بحث طرحهای نیمه تمام از جمله پروژه شهر یاران که سالهاست بدلایل مختلف نیمه کاره مانده ، پیگیریهای زیادی صورت گرفته و با سرمایه گذار نشستهایی در سطحهای مختلف انجام یافته تا پروژه فوق به اتمام رسیده  و بیش از این همه طرفها متضرر نشوند که تا بحال نتایج خوبی بدست آمده و شهرداری و سرمایه گذار قسمتی از تعهدات باقی مانده خود را در سال ۱۴۰۱ انجام داده اند ، که انشالله در سال جدید نیز با همکاری طرفین این روند تا پایان کامل پروژه ادامه خواهد داشت.

در خصوص زمین بازار خشکبار( حدود ۹۰۰۰ متر مربع ) پیگیری خلع ید سرمایه گذار بدلیل عمل نکردن به تعهدات خود صورت گرفته که در این رابطه رای بنفع شهرداری صادر وادامه روند در داگاه تجدید نظراستان میباشد.

خرید زمین برای تکمیل مقدار زمین مورد نیاز جهت احداث تصفیه خانه فاضلاب شهری که یکی از ضروریات ادامه پروژه فاضلاب شهری میباشد ، با این توضیح که شهرایلخچی بلحاظ موقعیت جغرافیایی امکان احداث تصفیه خانه مشترک با شهرهای همجوار را ندارد .

پیگیریهای زیادی در خصوص حل مشکل پلاک ۲۹ ( که از سال ۷۳ شروع شده ) صورت گرفته که انشالله توضیحات آن بعد از اخذ نتیجه کامل ارائه خواهد شد ، ساماندهی املاک شهرداری و اقدام به دریافت سند، ساماندهی و انبار گردانی اموال شهرداری و ثبت در سامانه جهت شفا سازی . تسویه حساب اکثر بدهی های قبلی پیمانکاران، به روز کردن پرداخت بیمه های کارکنان ، پرداخت به موقع حقوق کارکنان تحقق کامل بودجه سال ۱۴۰۱ که همه این اقدامات بدون فـــروش امــلاک و قطــعات مربوط  شهرداری بوده است .

در پایان از زحمات و پشتیبانی مسئولین محترم استانی ، شهرستانی و بخش که همواره یار و یاور شورا و شهرداری بوده اند، تقدیر و تشکر نموده و برای تمامی عزیزان سلامتی و موفقیت آرزومندیم. انشاالله امید داریم در سال ۱۴۰۲ درسایه الطاف الهی وعنایات بی پایانش و با مشارکت و همدلی شهروندان و هم یاری و هم زبانی مجموعه مسئولین و شورا گامهای موثروبلندی را درمسیر پیشرفت شهرمان برداریم تا در پیشگاه خداوند متعال وهمشهریان عزیز سربلند باشیم .

  با احترام : شورای اسلامی شهر ایلخچی

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تمدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.